Pengenalan Dari Cik Ezumie ^_^

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Aku seorang Lecture bahagian Architecture di sebuah kolej di terengganu.Aku minat benda2 seni,photography,senibina dll. Aku seorang yang Gila2 dan kadang2 otak xberapa betul sangat.. Suka berkawan dan happy go lucky.

Followers Cik Ezumie ^_^

Monday, February 14, 2011

Untuk hari ini, esok dan selamanya


Untuk hari ini, esok dan selamanya

Hari ini, aku akan luangkan setengah jam untuk bersendirian dan releks.
alam setengah jam ini, aku akan fikirkan perhubungan aku dengan ALLAH agar dapat perspektif, tinjauan yang objektif ke atas bhg-bhg hidupku sbg hamba ALLAH

Hari ini, i will be happy.
aku masih diberi peluang oleh ALLAH untuk memperbaiki diriku.

Hari ini, aku akan isytihar perang ke atas diriku.

Hari ini, aku akan menjaga tubuh badanku.
aku akan senam diri, memberinya makanan yg berkhasiat, tidak menyalahgunakannya atau mengabaikannya, agar ia menjadi alat pencapai matlamatku.

Hari ini, aku akan cuba kukuhkan fikiranku.
aku akan cuba mempelajari sesuatu yg bermanfaat.


Hari ini, aku tidak akan menjadi org yg berkhayal.
aku akan membaca sesuatu yg memerlukan usaha, pemikiran, dan tumpuan.

Hari ini, aku akan menolong seseorg tanpa diketahui org lain dan melakukan 2 sunnah nabi dgn sedar.

Hari ini, aku akan menjadi seorg yg menyenangkan.
aku akan kelihatan sebaik mungkin, sekemas mungkin, merendahkan suara, memuji tidak mengeji, dan tidak mencari kecacatan org lain dan benda di sekelilingku.

Hari ini, aku akan cuba lalui hidup hanya untuk hari ini.
membuat 10 perkara yg telah dirancangkan.

Hari ini, aku akan tidak bimbang, terutama tidak bimbang untuk gembira, menikmati keindahan ciptaan ALLAH menyayangi dan menyenangi mrk yg kusayangi, dan menyayangiku.

Hari ini, aku akan beribadat seolah-olah aku akan mati keesokan hari dan bekerja seolah-olah aku akan hidup 1000 tahun lagi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Try us on Wibiya!