Pengenalan Dari Cik Ezumie ^_^

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Aku seorang Lecture bahagian Architecture di sebuah kolej di terengganu.Aku minat benda2 seni,photography,senibina dll. Aku seorang yang Gila2 dan kadang2 otak xberapa betul sangat.. Suka berkawan dan happy go lucky.

Followers Cik Ezumie ^_^

Thursday, July 28, 2011

BEN ASHAARI CARI BLOG ..CEPAT !

KLIK SINI untuk ke incit ben.

salam buat rakan2 sekalian.. ezumie nak Cerita tetang kehidupan...oleh kerana incit ben ckp bebas nk cite apa pun dan kebetulan mood ezumie hari ni agak jiwang2 serta bersyahdu2 je..ezumie just want to say.. hidup mesti terus berjalan.....

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja.. Tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang..hmm..

Kadang2 kehadiran cinta yang tidak berbalas tidak seharusnya membuatkan kita terus lemah dalam mengejar erti realiti.. Sedarlah cinta bukan terletak pada satu impian yang kita cari selama ini.. Merasai masih ada nilai cinta seharusnya kita bersyukur kerana dalam hati kita masih ada ruang untuk berharap pada satu pautan..

Kata orang untuk jatuh cinta hanya sekejap saja.. Hanya sekelip mata saja kita telah jatuh cinta.. Dan untuk melupakan seseorang yang kita cintai itu akan mengambil masa seumur hidup kita.. Itu kata orang yang tak bersemangat.. Sejauh mana kebenaran? Sedangkan kita manusia.. Mengapa perlu menghukum diri untuk sesalan seumur hidup..

Bersemangatlah duhai jiwa yang lara.. Cinta tidak seharusnya memiliki.. Dan cinta juga tidak seharusnya bahagia..Wahai sahabat yang kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.. Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita.. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

Jika tiada cinta si dia, mengapa harus di hukum kehadiran cinta yang baru?

(tuju khas buat sahabat ku yg kini besedih..)-aku turut terasa.. hmm....




7 comments:

saya cello191 said...

blogwalking dari belog mtt.
^___^

ezumie esbarisma said...

hii thnks sbb singgah ^^P

Nadzirah Kamarazaman ( NK ) said...

woot2..singgah sini & folllow :)
http://ceritasana-sini.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-cari-blog-cepat.html

ezumie esbarisma said...

thnks huhuhu

sekamar rindu said...

salam..

best kata-kata " Jika tiada cinta si dia, mengapa harus di hukum kehadiran cinta yang baru?."

Amir Aidid said...

geledah cari jawapan dan clue untuk soalan soalan seterusnya sini ! :D

ohh btw , jemput singgah blog ame ya , sudah berwajah baru . :)

ezumie esbarisma said...

hihihi terima kasih ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Try us on Wibiya!