Pengenalan Dari Cik Ezumie ^_^

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Aku seorang Lecture bahagian Architecture di sebuah kolej di terengganu.Aku minat benda2 seni,photography,senibina dll. Aku seorang yang Gila2 dan kadang2 otak xberapa betul sangat.. Suka berkawan dan happy go lucky.

Followers Cik Ezumie ^_^

Monday, December 12, 2011

resepi simple : PUDING ROTI

ASSALAMUALIKUM........

hehe..ketawa dulu sebab rase cm malu lak nk pos resepi ala-ala bujang ni..hehe... masa aku cuti hari tu...oleh sebab terlalu bosan yang amatt...aku pun mendapat satu idea... nk buat puding roti.. yang ni aku buat simple je..apa yg ada main tibaii jek.... tp alhamdulillah jadi... tapi lau nk yang ok skit dr ni..haa..boleh2..ezumie kasi resepi biase nya.....



bahan-bahannya...

telur 3 bijik
roti 4 keping
susu cair setengah tin
gula
garam sikit (kasi lemak sikit)
vanilla esen (kurangkan bau telur)

okey ni cara2 nk buat dia okey...:

pecahkan telur dalam 3 bijik...kacau smpai rata...pastu letak susu cair dan gula secukup rase. lau nk manis taruk byk sikit.. dan garam tu sikit je ok...secubit pun dh ckup.. then kacau smpai sebati.. agak2 dah rata jek.. masukan roti yang dicarik2.. dan taruk dlm acuan td.. then letak dlm bekas terus kukus.... kan dah siapppp huhuu...........

nyumm...nyummm..........

2 comments:

Wak Gelas™ said...

wak pon sukak puding ...., eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........

ezumie esbarisma said...

hehehe suke lak dia komen hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Try us on Wibiya!