Pengenalan Dari Cik Ezumie ^_^

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Aku seorang Lecture bahagian Architecture di sebuah kolej di terengganu.Aku minat benda2 seni,photography,senibina dll. Aku seorang yang Gila2 dan kadang2 otak xberapa betul sangat.. Suka berkawan dan happy go lucky.

Followers Cik Ezumie ^_^

Wednesday, August 8, 2012

Sembuhkan lah sakitku ini...




dear dairy :
semalam aku sakit.. start isnin mlm aku mula sakit kepala yg teramat sgt..
sakit lama aku menyerang balik.. rasanya xsampai setahun lepas aku berubat dgn seorg ustaz ni,
sakit kepala aku terus hilang... tapi semuanya kehendak Allah jgk kan..
lepas je berubat dgn ustaz..aku xpernah lagi sakit2 kepala yg terlampau.
tapi smlm mmg teruk giler..aku gagah jua buat kerja.. tapi kandas jugak.. aku tidur kt surau.
aku sakit sangat smpai mengalir air mata ni.. aku mengharapkan seseorang ada disamping aku ketika ini.
aku mengerang kesakitan.. kepala ni rasa mahu je nk hantuk2 ke dinding..
smlm mkn ubt berbiji2 pun xde kesan apa..
Ya Allah kuatkan lah hamba Mu ini..
dlm kesakitan akhirnya aku lelap jua....

apa yg terlintas difikiran aku adalah teringat kata2 ustaz itu pada ku..
benarkah manusia sentiasa mencemburui sesama manusia?
bila dendam menguasai hati dan minda..manusia akan melakukan apa2 saja...
dan seperti manusia makhluk halus juga begitu..
tapi yg aku sakit skrg ni aku xrasa " benda tu"
bulan puasa kann...hurmm..
masih ada lagi ke org yg xboleh tgk kebahagiaan org lain?
kenapa mesti aku mnjadi mngsanya
apa yg telah aku buat smpaikan mereka berdendam?
tapi...mungkin itu sekadar tanggapan ustaz.. mungkin bukan..
terbayang wajah2 yg mungkin pernah mnyimpan dendam..
teringat seorg pemuda kmpung aku dulu...dia pernah mnyumpah hidup aku xkan bhagia dgn sesiapa pun
sebab aku menolak cinta dr dia... Ya Allah kalau benar dia.. aku mohon perlindungan daripada mu..
Lindungi aku dari perbuatan sihir..jauhkanlah aku Ya Allah..
aku takut akan akan kehilangan org yg menyayangi ku disebabkan ini..
 ku pujuk hati ini...ku mohon agar sakit ku ini mungkin bkn akibat buatan org..
aku pun dh berubat..dan dh sembuh..
cuma mungkin skrng ni aku kurang rehat..begitu jua kata dokto..
Aku mmg terlalu aktif..sakit pun xboleh duduk diam..
aku seorang yang kuat pada luaran namun lemah di dlaman..
seperti ibu ku... hmmm..


semlm..walaupun aku sakit.. aku bhgia sgt2..kerana masih ada insan2 yg begitu mngambil berat tntang diri ini
walupun aku xmngharapkan apa2 dr mereka..cuma aku xmahu dinamakan simpati..
biarpun bkn dr dia..tapi aku tahu dia juga risau tntang diri ini.. dan biarlah dia juga mndapat rehat yg mencukupi..masa ini lah dia nk bergembira bersama kluarga dan rkan2.. aku xkisah...malah aku sbnarnya mampu tersenyum.. aku dpt melihat kwn2 yg benar2 dinamakan kwn..tah kenapa aku sgt2 gmbira..mgkin aku dpt lebih drpd apa yg aku byngkan.. iaitu kasih syg sorg shbat... rindu pada kemesraan mereka.. :)

Dalam tidurku..aku xputus berdoa agar Allah memberi kehidupan yg bahagia buat diri ini..kluargaku..org yg ku syg dan shbat2 ku.. moga2 mereka menemui kebhagian dlm kehidupan.. aku hanya mampu melihat dan berdoa.. manja bila aku sakit.. mahu mengadu tapi biarlah aku pun xbgitu shat utk manje2 gitu.. wlpun aku mngharapkan ada org yg manjaga ku bila aku sakit nanti.. rindu pada mak.. kasih syg nya xkan ada sape dpt tndingi... begitu juga arwah ayah..
yg menyuap aku mkn ketika aku sakit dulu..
aduhh sedihnya hati ini bila mngenang mereka..
aku bersyukur sgt.. biarlah mlm ku ditemani si bear..
ku peluk sekuatnya..lalu aku terlelap.....

p/s: ayat2 tunggang tbalik..hihihi..

3 comments:

Cik Rongoks said...

get well soon ^^
jaga diri elok2 :))

Cik Asma BLuppy said...

semoga cepat sembuh ye...

ezumie esbarisma said...

thnks shabat ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Try us on Wibiya!