Pengenalan Dari Cik Ezumie ^_^

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Aku seorang Lecture bahagian Architecture di sebuah kolej di terengganu.Aku minat benda2 seni,photography,senibina dll. Aku seorang yang Gila2 dan kadang2 otak xberapa betul sangat.. Suka berkawan dan happy go lucky.

Followers Cik Ezumie ^_^

Monday, December 3, 2012

Cheezy Tortilla Daging...



Cheezy Tortilla Daging...

Bahan2 lain yang diperlukan seperti
Kulit tortilla
coral salad
sedikit hirisan tomato
mayonis
sos cili 
dan bahan yang paling penting ialah....
Sos keju jalapeno...
daging cincang ramlee

tapi kalau takde sos ni pun boleh jek...
janji sedap ditelan...

Cara nak menyediakannya..mudah ya amat

First, layur kan seketika kulit tortilla di atas pan supaya kulit tu
jadi lembut sket dan memudahkan kita nak menggulung nanti..

daging cincang digoreng dan diimasak sepeti kuah speggeti..tapi likat dan pekat.
boleh juga gunakan hirisan dging ayam atau daging kalau xnk masak cm spegeeti.
cuma ayam/daging tu kasi masak dulu.. boleh je mana2 kretiviti anda..
dah masak then sediakan kulit tortilla.letak hirisan tomato,salad,mayonis daging/ayam, sos cili dan keju..
lepas tu gulung..sedia utk dihidang.  :)

 

3 comments:

Victor Aranda said...

Tiene buen aspecto, seguro que su sabor será muy bueno.
Saludos

cikfam said...

wahhhh sodap! nnt nk try wat

ezumie esbarisma said...

try la pam hihihii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Try us on Wibiya!