Pengenalan Dari Cik Ezumie ^_^

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Aku seorang Lecture bahagian Architecture di sebuah kolej di terengganu.Aku minat benda2 seni,photography,senibina dll. Aku seorang yang Gila2 dan kadang2 otak xberapa betul sangat.. Suka berkawan dan happy go lucky.

Followers Cik Ezumie ^_^

Thursday, January 10, 2013

make me strong Ya Rabb...

 
Assalamualaikum...

Hai semua.. selamat pagi buat yang berada di Malaysia.. dan selamat menunaikan kewajipan masing-masing dimana sahaja kita di muka Bumi Allah ini.. Jangan kita sesekali terlupa untuk mengucapkan syukur kehadrat Nya atas semua limpah kurniaan nikmat yang dipinjamkan kepada kita... *pagi2 lagi dah start membebel*


pagi2 ini tetiba rasa macam homesick sangat2.. rse cm nak balik sangat2... maybe stress kot keje kt sini tapi masih tak sedar diri sempat lagi mengupdate blog..*senyum tak perlu kata apa2* 
 

Ya Allah, Kau berikan kekuatan untuk ku untuk terus berjuang mencari rezeki.. Berikan aku kesabaran untuk menghadapi ujian2 yang diturunkan buat diriku, keluargaku, sahabat2ku dan sekelilingku.. Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim... Kau bukakanlah hatiku supaya senang untuk menerima segala ujianMu.. jauhkanlah aku dari sifat lupa.. Ya Allah permudahkanlah urusan ku disini. permudahkanlah segala-galanya Ya Allah.. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segalanya... Amiinn..



"Dan pasti Kami akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan sampaikanlah khabar gembira bagi orang-orang yang sabar"

-Surah Al-Baqarah : 155-



  Kenangan lalu biarlah menjadi pengajaran.. jadikan diri ini kuat menghadapi segala-galanya.. aku bersyukur kepada Allah swt..kerana memberi ku rasa cinta dan kasih sayang..biarpun hanya seketika.. tapi aku bahagia.. kemudian kau uji ku dgn kesengsaraan dan kedukaan... mungkin pada hakikatnya aku sedih dan aku sgt2 kecewa...Namun aku sedar ujianMu itu adalah utk mnyedarkan aku dari terleka.. terleka dgn cinta dunia.. Ya aku terlalu mencintai dan menyayangi tp aku lupa ada batas2 dlm percintaan.. Aku sgt berdosa ya Allah kerana aku gagal dlm mendidik jiwa ku ke jln mu.. aku leka dgn kata2 dan janji dunia...

Aku beryukur pada Mu ya Allah..sememangnya perancanganMu itu yg terbaik.. setelah hati ku kecewa..kau beri aku kekuatan dan ketabahan.. Kau bawa aku ke menuju ke jln yg kau redhai.. kau sedarkan aku.. Terima kasih yg Allah..kerana menganugerahkan aku sebuah kehidupan yg sgt hebat.. Terima kasih Ya Allah kerana memberi aku merasai apa itu cinta.. dan ya aku dh merasai bgaimana setia dan syg ku terhadap insan terpilih itu.. Aku xpernah nk mnyalah kan sesiapa.. namun aku jua byk kekurangannya.. tenanglah hati ku dgn memohon maaf terlebih dhulu..aku xmngharap apa2..aslkan aku dh buat bnde btul..memohon maaf dan moga dihalalkan segalanya..lepas ini..aku kne terus khidupan seperti biasa.. Bohong andai hati aku sudah melupai dia.. namun perlahan2 aku cuba jauhkan namanya dihati ku..inshaaAllah aku mampu..

Kini aku kembali senyum..aku pernah bahagia dulu.. dan aku bersyukur pada Allah.. kerana menyedarkan aku dgn nikmat dunia yg hanya sementara.. terima kasih ya Allah... beri kan aku kekuatan..tabahkan hatiku ini ya Allah...

aminnn...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Try us on Wibiya!