Pengenalan Dari Cik Ezumie ^_^

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Aku seorang Lecture bahagian Architecture di sebuah kolej di terengganu.Aku minat benda2 seni,photography,senibina dll. Aku seorang yang Gila2 dan kadang2 otak xberapa betul sangat.. Suka berkawan dan happy go lucky.

Followers Cik Ezumie ^_^

Saturday, December 11, 2010

aku pergi kursus Adobe photoshop & editing..

Pagi2 lagi aku terpaksa bersiap awal, sebab bas ke perak bertolak dalam pukul 9 pagi... Mula la perjalanan aku ke Perak untuk ambik pengalaman dalam dunia fotografer ni.. Biar pun kursus basic tapi ilmu yang aku dpt insyaallah tak akan aku sia-sia kan...

Sampai di Ipoh pada pukul 1.30 ptg,aku dan rakan ku Zamie, terpaksa mencari bas untuk ke Bt.Gajah pula. kami terpaksa mengambil bas ke lumut untuk ke tempat destinasi tersebut.Dah la Abg kt kuanter bas tu ckp bas akan bertolak pukul 2.45 ptg tapi dkt kul 4 ptg btg hidong bas pun xnampak lg... Rasa mcm nak bakar je kaunter tu dgn abg2 tu sekali... Penipuuu..!!!! lambatt...!!!!
(biasa la perot tengah lapar mcm2 la ayat keluar..heheheh..)

Tunggu punya tunggu akhirnya bas tu bertolak juga dlm pukul 4 lebih... Dalam hati dup..dap..dup..dap... yela xpernah sampai tempat ni dan masih blur2 tempat tu mcm mana. Tanya driver bas pun tak tahu APBM tu kt mana.. bongok nye driver,org situ tapi xtahu.. ciss...!! (maki sekali lagi..hehhehee..)
dalam 45min aku nampak tangki air tulis besau2 nama APBM (akedemi pembangunan belia malaysia) terus aku lari dekat driver suruh behenti... Kami pun turun di tepi jln betul2 tepi haiway.. bayangkan mahu menyeberang ke sana mcm mana, Dengan aku galas beg cam ala2 nk mendaki gunung,beg laptop dan sbgainya..aku dgn member aku ni trus lari menyeberangi jalan tu..ahhh langkah besau..panjat pagar semua cukup..Fuhhh...!! hari pertama dugaan dah macam2.. biasa la dr jauh.....Nk belajar punya pasal..hehehe

Malam ni start class Tentang pengenalan Kamera digital. Banyak fungsi yang kita xtahu sbnarnya..hehehe.... penat dan letih kul 11 mlm kelas tamat. Sok mula aktiviti ber Foto Shoot.. Mau rasa tercabar bila yang dtg ramai bawak kamera DCL.. hehe aku?? cuma compaq aje..hihihii.. tp aku cuba buat yang terbaik.. !!!!!

~sekian untuk mlm ini..~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Try us on Wibiya!