Pengenalan Dari Cik Ezumie ^_^

My photo
kangar, perlis, Malaysia
Aku seorang Lecture bahagian Architecture di sebuah kolej di terengganu.Aku minat benda2 seni,photography,senibina dll. Aku seorang yang Gila2 dan kadang2 otak xberapa betul sangat.. Suka berkawan dan happy go lucky.

Followers Cik Ezumie ^_^

Tuesday, March 12, 2013

Redha dgn takdir Allah swt

renungan bersama :

Barangsiapa redha terhadap takdir ALLAH maka takdir itu tetap berlaku atasnya dan ia mendapatkan pahalanya..Dan barangsiapa yang tidak redha terhadap takdirnya maka takdir itu pun tetap berlaku atasnya dan terhapuslah pahalanya..

-Ali bin Abi Talib-


Ya Allah.. disaat hati ku mula lemah memikirkan sesuatu..berikan aku kekuatan agar aku dpt meneruskan hidupku seperti hari2 biasa.. teguhkan hati ini disaat rindu mula menghimpit jiwa.. berikan aku kelapangan dada utk merelakan semuanya...


Ya Allah..sukarnya utk aku melupakan dia dan sukar utk aku membuang dia dlm hidup ku.. Pelbagai kisah aku dgr..namun kenapa aku masih menyayangi dia.. Ya Allah..Aku redha di atas ujian2 mu.. Aku menerima segalanya ketentuanMu.. PerancanganMu adalah yg terbaik.. dan aku mohon berikan aku kekuatan hati ini.... tunjukkan aku jalan yg kau redhai Ya Allah... dekatkan aku dgn agamaMu... Jauhkan aku dgn permainan dan tipu daya dunia.. sesungguhnya aku terasa amat2 sakit sekali menahan kesedihan diatas permainan ini..


Ya Allah...bantulah aku dalam menjalani segala UjianMu dgn tabah dan kuat..kekalkan keimanan ku ini Ya Allah..



simpan rindu itu baik2...InshaaAllah..Allah mendengar suara hati kamu...

salam mgrib <3 span="">





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Try us on Wibiya!